Ściąganie skoda octavia II na prawo

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Strzala
    Classic
    • 2020
    • 0

    Ściąganie skoda octavia II na prawo

    no cześć
  • Strzala
    Classic
    • 2015
    • 16

    #2
    Ściąganie skoda octavia II na prawo

    Witam wszystkich użytkowników mam problem ze swoją octavią mianowicie znosi mnie na prawo nie jest to mocno odczuwalne ale auto zjeżdża delikatnie na prawo. Po krótce auto w 100 % nie bite znam jego historie. Byłem na 3 stacjach diagnostycznych nie ma żadnych luzów w zawieszaniu ustawiałem zbieżność i geometrie 2 razy ostatni raz w ASO Skoda w Wejcherowie (podłączam wydruk z geometrii).Mam kupione nowe opony letnie przekładane już tył na przód prawa strona na lewo i bez zmian ( na innych oponach również leci na prawo). Nie jest to mocne sciąganie kierownica nie jest przekrzywiona ale auto zjeżdża delikatnie do prawej. W moim odczuciu im więcej pasażerów tym chyba mocniej ściąga choć może jestem już tym przewrażliwiony. Czy ktoś może miał podobny problem bądź pomysł jak rozwiązać lub zna mechanika w pomorskim najlepiej blisko Lęborka który specjalizuje się w rzeczach niemożliwych. z Góry dziękuję za pomoc i podpowiedzi bo już ręce opadają samochód powinien jechać jak po sznurku jazda powinna być przyjemnością a nie walką.

    Komentarz

    • Wojtenio
      L&K
      • 2012
      • 1095
      • Octavia III (5E3)
      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

      #3
      Jeżeli z geometrią jest wszystko OK i nie ma nigdzie luzów i koła mają odpowiednie ciśnienie , to czujnik G85 do kalibracji , on może powodować ściąganie auta .
      Procedurę kalibracji masz Tu i Tu , w zależności co masz na pokładzie .

      Ogarnięty człowiek z VCDS szybko to powinien zrobić i sprawdzić .

      W ASO po geometrii powinni to sprawdzić , bo sama geometria to nie wszystko 8) .

      Komentarz

      • krzynol
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 10970
        • Superb II combi (3T5)
        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

        #4
        Zamieszczone przez Wojtenio
        W ASO po geometrii powinni to sprawdzić , bo sama geometria to nie wszystko
        no właśnie chciałem coś takiego napisać
        do ustawienia wspomniany czujnik kąta skrętu w kierownicy/maglownicy - G85
        ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
        ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
        poprzednie modele:
        ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
        ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
        O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

        Komentarz

        • Strzala
          Classic
          • 2015
          • 16

          #5
          Czyli pomimo, że kierownica jest w linii prostej a samochód ciągnie do prawej to należało by kalibrować czujnik skrętu G85. Tylko mam dwa pytania w co może być przyczyną dekalibracji tego czujnika (nic nie było robione oprócz wymian opon na zimę i lato oraz wymiany oleju) i w sumie kierownica nie wykonuje ruchu w prawo tylko samochód delikatnie znosi. Powiem szczerze, że zbieram wszystkie pomysły i wybiorę się do ASO poczekam na ich diagnozę a potem podrzucę mądrym głową parę waszych pomysłów.

          Komentarz

          • Adrian
            Rider
            S_OCP Member
            • 2005
            • 662
            • Octavia II combi (1Z5)
            • BKD 2.0 TDI 140 KM

            #6
            Strzala, wg mnie zrobienie zbieżności wymusza wykonanie czynności kalibracji.
            PerfectService by DGW
            Skoda Octavia 2FL Combi L&K 2.0 TDI BKD+
            Skoda Octavia 1 Combi 1.9 TDI AHF
            Skoda Fabia RS 1.9 TDI ASZ+

            Komentarz

            • Strzala
              Classic
              • 2015
              • 16

              #7
              Dopisze może, że auto przez jakies 50 m jedzie prosto a potem sunie na prawo delikatna korekta i znowu 100 m i delikatnie ciągnie na prawo. Czasami mam wrażanie, ze jest ok a potem znowu korekta pozycji kierownicą. Przy większej prędkości kierownice musze lekko do lewej strony skręcić a jak już pisałem to nie jazda tylko walka i nerwy.

              Komentarz

              • Adrian
                Rider
                S_OCP Member
                • 2005
                • 662
                • Octavia II combi (1Z5)
                • BKD 2.0 TDI 140 KM

                #8
                Strzala, miałem tak samo po ustawieniu zbieżności, wręcz bym powiedział że takie odczucia typu luzy w zawieszeniu. Trasa do Gdańska to byla makabra a było to jakieś 2tygodnie po zakupie, myślałem że ładne cudo kupiłem. Jednak poczytałem trochę a że miałem przy sobie wszystko to zrobiłem kalibracje i jak ręką objął autko nie potrzebuje już korekt podczas jazdy.
                PerfectService by DGW
                Skoda Octavia 2FL Combi L&K 2.0 TDI BKD+
                Skoda Octavia 1 Combi 1.9 TDI AHF
                Skoda Fabia RS 1.9 TDI ASZ+

                Komentarz

                • szand
                  Classic
                  • 2011
                  • 16

                  #9
                  Mam dokładnie to samo, od jakiś 2 lat zauważyłem ten objaw, zrobiłem zbieżność ale nie pomogło. O kalibracji nie miałem pojęcia że istnieje coś takiego i się przyzwyczaiłem.
                  Jedyne co jeszcze zauważyłem po 2 latach lekko ścinało mi prawą tylna oponę od wewnątrz i dlatego robiłem zbieżność. i kolejna uwaga na zimę zakładam całe koła zimowe i objawy prawie całkiem ustają. A że prawie pół roku jeździ się na zimówkach więc nic nie robiłem.

                  Komentarz

                  • Strzala
                    Classic
                    • 2015
                    • 16

                    #10
                    Tylko to wlasnie nie ma polegac na przyzwyczajeniu tylko na radosci z jazdy po majowce umawiam sie na reklamacje do Aso skody w wejcherowie zobaczymy co ponownie pomierza dzieki za wszelkie podpowiedzi

                    Komentarz

                    • damian41
                      Classic
                      • 2014
                      • 16

                      #11
                      witam pytanie czy podczas jazdy puszczasz kierownice badz gwałtownie dodajesz gazu i ściąga

                      Komentarz

                      • Strzala
                        Classic
                        • 2015
                        • 16

                        #12
                        Nawet jak auto toczy się na luzie czy to przy 100 km/h czy przy 40 km/h to jak puszcze kierownice to po jakim czasie sciaga znosi na prawo przy większej prędkości aby zachować tor jazdy delikatnie musze kierownice przytrzymać jakies 2 mm w lewo.

                        Komentarz

                        • Klauzero
                          Rider
                          • 2008
                          • 575

                          #13
                          Mam dokładnie ten sam problem, nawet kiedyś ubzdurałem sobie, że to problem związany z tulejami pełnymi od Cupry. Zmieniłem więc na inne, nazwijmy je pół-pełne od S3 i wtedy zaczęło się na maxa ściąganie w prawo (bez znaczenia czy trzymam kierownice czy nie). Oczywiście mechanik zapewniał mnie, że przy zmianie tylnych tulei nie jest konieczna regulacja. Od razu udałem się na pełną geometrię 3D, po której było trochę lepiej, ale mijając koleiny miałem wrażenie, że interweniuje ESP. Zrobiłem kalibrację o której wspominają koledzy bardzo dokładnie z manualem z RossTech - w stacji nawet nie słyszeli o takiej procedurze i... ESP już nie głupieje. Ja zaś efekt ściągania dostrzegam tylko na autostradach i po puszczeniu kierownicy.

                          Podaje linki z instrukcją:

                          Mądry Polak po ©kodzie...

                          Komentarz

                          • damian41
                            Classic
                            • 2014
                            • 16

                            #14
                            pierwsza zasadnicza sprawa podczas jazdy nie puszcza śię kierownicy gdy jedziesz i trzymasz oburącz kierownice na wprost to ściąga ? a druga sprawa to drogi są pochylone w prawo lub lewo czy tylko ściąga ciebie na jakimś tam odcinku drogi

                            [ Dodano: Nie 03 Maj, 15 14:17 ]
                            nawet do aso jak pojedziesz i powiesz że cię ściąga po puszczeniu kiery to sam sobie szczelasz w kolano

                            Komentarz

                            • Klauzero
                              Rider
                              • 2008
                              • 575

                              #15
                              W moim przypadku jazda z tempomatem, stała prędkość na prostym odcinku autostrady, bez względu na kierunek zawsze w prawą stronę i zawsze po puszczeniu kierownicy. Jeśli ją trzymam to podświadomie kontruję delikatnie w lewo. Podobno widać to po oponach, a geometria po sprawdzeniu następnego dnia po regulacji nadal była ok. Nie ma znaczenia czy A2 do Warszawy, czy do Poznania, czy też nowa S8 do Wrocławia, czy z powrotem zawsze prawo, przy czym na lewym pasie jest to mniej odczuwalne. Zasugerowano zmianę poduszek nad amorami z przodu, aby kąty były bliżej fabrycznych (tych się w zasadzie nie reguluje).

                              O przekładkach kół, opon już nie wspomnę, bo chyba wszystkie konfiguracje przerobiłem, generalnie na zimówkach było lepiej.
                              Mądry Polak po ©kodzie...

                              Komentarz

                              • damian41
                                Classic
                                • 2014
                                • 16

                                #16
                                i jest obiaw po autostradach przetestowliśmy to w setkach aut w aso jeśli masz kierunkowe opony można również zamienic koła w 2 kierunku i zobaczyć efekt ale ale powiem tak jest podanie w instrukcj napraw skody ze podczas jazdy nie puszcza śie kiery i wszystko jest też uzależnione dużo od nawierzchni

                                Komentarz

                                • Strzala
                                  Classic
                                  • 2015
                                  • 16

                                  #17
                                  Nawet jak nie puscisz kierownicy to i tak instynktownie koryguje sie tor jazdy trzymajac kierownice do lewej strony bo samochod ciagnie do prawej a przy wiekszej predkosci jest to jeszcze bardziej odczuwalne i niebezpieczne a wmoim przypadku raczej nawierznia nie robi roznicy jak pozyczam skode siostry na tym samym odcinku jedzie sie idealnie a umnie delikatnie do prawej

                                  Komentarz

                                  • damian41
                                    Classic
                                    • 2014
                                    • 16

                                    #18
                                    w takim razie pozostaje kodowanie czujnika konta skrętu po geometrii jeśli była wykonywana za każdym razem się robi ale czasami trzeba wykonac kilka razy i wykonać jazdę bo nie zawsze będzie tak jak chcemy

                                    Komentarz

                                    • Strzala
                                      Classic
                                      • 2015
                                      • 16

                                      #19
                                      Koledzy w środę mam wizytę w ASO sprawdzenie zawieszenia, potem geometria, a dodatkowo będe się domagał tej kalibracji o której pisaliście. Jedyne co pozytywnie zaskakuje pomiary zostaną wykonane w ramach reklamacji wiec nic nie płace. Także obsługa pierwsza klasa zobaczymy jak wyjdzie wykonanie pozdrawiam dam znać co wyszło po wizycie.

                                      [ Dodano: Sro 06 Maj, 15 19:10 ]
                                      Juz po serwisie w aso jeszcze raz geometria niby lepiej auto się prowadzi przetestuje w weekend bo dalsza trasa się szykuje. Nic nie płaciłem w ramach reklamacji jednak gdy pytałem czy robili kalibracje czujnika skrętu okazała się, że nie i nie jest to konieczne odpowiedź mistrza serwisu tak go nazywali natomiast jak spytałem co było powodem sciągania
                                      oznajmił że błąd w geometrii ustawienia tyłu.

                                      Komentarz

                                      • Wojtenio
                                        L&K
                                        • 2012
                                        • 1095
                                        • Octavia III (5E3)
                                        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                        #20
                                        No to ładnie Ci za pierwszym razem zrobili geometrię że po sobie poprawiali 8) .

                                        Komentarz

                                        • krzynol
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2007
                                          • 10970
                                          • Superb II combi (3T5)
                                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                          #21
                                          Zamieszczone przez Strzala
                                          gdy pytałem czy robili kalibracje czujnika skrętu okazała się, że nie i nie jest to konieczne odpowiedź mistrza serwisu tak go nazywali
                                          lubię takie historie...
                                          ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                          ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                          poprzednie modele:
                                          ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                          ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                          O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                          Komentarz

                                          • filipous
                                            Classic
                                            • 2015
                                            • 25

                                            #22
                                            Witam - u mnie też się pojawiło. Zamieniłem stalówki na lekko inne ET Aluminiowe i mam ściąganie . ET zmieniłem bardzo delikatnie ,ale mimo tego mam znoszenie mocno odczuwalne.

                                            Dałem na geometrię ,ale nie da się jej do końća ustawić idealnie bo brakuje zakresu. Mam kłopocik - dotyczy on również tylnego prawego koła . Co za przypadłość - w Fabii też byl problem z geometrią .

                                            Czesi mają zeza Jadę do specjalisty od trudnych przypadkow Czesław Duda - Katowice ( może zdażę przed wyborami ) .
                                            Favorit , 2 x Fabia i teraz Misio Polarny na lekkim gazie ... to historia mojej przyjaźni ze Skodą .

                                            Skoda jest ze mną od zawsze.

                                            Komentarz

                                            • Strzala
                                              Classic
                                              • 2015
                                              • 16

                                              #23
                                              U mnie niby nie sciąga ale mam wrażenie że auto jakby nosiło po drodze w sumie jak jechałem strasznie wiało silne podmuchy wiatru. Odczuwałem jakbym po tzw. butelce jechał oczywiście dotyczy to większej predkości tak powyżej 140 km/h. Mam wrażenie że tak dostosowali tą geometrię w ASO, żeby tylko do prawej nie leciał. PO lekturze na forach przymierzam się do wymiany wszystkich tulei i dodatkowo myślę o wymianie poduszek pod amortyzatorami chociaż na stacjach diagnostycznych nie ma sie do czego przyczepić ale jak gdzieś wyczytałem jedna guma może być innej mieszanki i auto o dosłownie milimetr może się poddawać w jedną stronę. Co sądzicie na mój pomysł dodam że jestem tylko użytkownikiem i nie znam się na mechanice pozdrawiam.

                                              Komentarz

                                              • Patryk
                                                Drive
                                                • 2017
                                                • 70
                                                • Octavia II combi (1Z5)
                                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                #24
                                                Witam. Nie jestem pewny czy w dobrym wątku pisze ale chyba pasuje. Problem dotyczy octavi 2 z 2008 roku. Delikatnie mi zdziera lewy tył od środka. Co ciekawe miałem kiedyś passata b6 i było dokładnie to sami, to samo koło. Widziałem tez w innych passatach tez lewy tył od środka. Jakas wada fabryczna, ktoś coś wie. W passacie wymieniłem tuleje z tylu zrobiłem pełna geometrię i wydaje mi sie ze dalej delikatnie brało lewy tył od środka.

                                                Komentarz

                                                Pracuję...